מכירת זהב - איפה כדאי למכור זהב ישן

מכירת זהב – איפה כדאי למכור זהב ישן

מכירת זהב ישן היא פעולה אשר לרוב כוללת אדם פרטי אשר מעוניין להמיר תכשיטים וכלי זהב אחרים, במזומן. השאלה הגדולה היא איפה כדאי למכור את הזהב? כל אחד במעמד הזה שואל את עצמו, איפה אקבל את המחיר הכי טוב עבור הזהב שלי? בעשור האחרון מחיר הזהב האמיר מאוד. והמון אנשים מחליטים כי עכשיו זה הזמן הנכון לממש את הזהב. במאמר זה, נציג לכם את האלטרנטיבות הקיימות בשוק כדי שתוכלו לבחור את התזמון והמקום הכי טוב עבורכם.
pure gold

הפריטים הנפוצים ביותר אשר מוצעים למכירת זהב הם:

  • תכשיטי זהב – ירושות, תכשיטים שלא בשימוש, תכשיטים פגומים שלא מעוניינים לתקן.
  • אקססוריז מזהב – שעוני יד, שעוני כיס, סיכות וחפתים ולעיתים גם פרטי אומנות, בקטגוריה הזו אנו ממליצים לבדוק אולי יש לפריט מסוים ערך גבוה יותר מערך הזהב ויהיה יותר כדאי למצוא אספן שיהיה מעוניין בו.
  • מטבעות – יש מגוון של מטבעות זהב ממקורות שונים בעל ערכים משתנים. יש מטבעות שערכם הנקוב שווה פחות מהשווי שלהם לאספנים. גם פה אנחנו ממליצים להיוועץ במקורות המידע הנכונים כדי לממש את המחיר הכי טוב שניתן
  • מטילים וגרגרי זהב – הרבה אנשים אוהבים לרכוש זהב טהור פיזי להשקעה או כגידור להשקעות אחרות מכיוון והזהב נחשב לבטוח ויציב.
  • רכיבים אלקטרוניים – בשנים האחרונות בעקבות סרטוני יוטיוב של אנשים שממחזרים רכיבי אלקטרוניקה, נהייתה מגמה של אנשים פרטיים שמפרקים מחשבים בתקווה למצוא זהב. אנחנו ממליצים שלא לעשות את זה כי עלות המיחזור והזיקוק גבוהה ואם אין לכם כמות גדולה של מאות קילוגרמים כנראה שלא תהנו מהפירות של העבודה הקשה.

ניתן למכור זהב בכל הצורות, והגדלים, השאלה האמיתית והחשובה היא איך מגיעים לנקודת האיזון בין עלות הפקת הזהב לשווי הזהב. לרוב ערכו של הזהב הוא גבוה ביחס למשקלו ונפחו ולכן יש כדאיות רבה, משום כך, הוא הפך מלכתחילה למתכת כל כך פופולרית ושימושית ברחבי העולם, יש לזהב הרבה תכונות שהופכות אותה לכזאת מוצלחת ויוקרתית אבל זה כבר נושא למאמר אחר.

איפה אפשר למכור זהב ומה אפשר לעשות איתו?

ישנם מספר גופים אשר קונים זהב על בסיס העמודים לרשותכם בעת הצורך – סוחרי זהב, חברות משכון, אספנים פרטיים, וכמובן חברות לזיקוק זהב. בסופו של דבר כל הזהב הישן מתרכז לבית הזיקוק בכדי להפוך אותו לטהור מחדש. מגמה הולכת וגדלה שאנחנו מזהים היא, אנשים פרטיים שמבקשים למחזר את התכשיטים הישנים שלהם לזהב טהור ואז מייצרים מאותו זהב בדיוק תכשיטים חדשים אצל צורפת או מעצב שהם אוהבים. למשל הגיעה אלינו משפחה עם ירושת תכשיטים גדולה שבחרו לזקק את התכשיטים ומהזהב של סבתא הכינו תליון זהה לכל הנכדים. אחד הדברים שעלינו להבין כדי לדעת איפה כדאי למכור זהב, זה כיצד נקבע מחיר הזהב?

כיצד נקבע מחיר הזהב?

מחיר הזהב הוא גלובלי, כלומר מחיר אחיד בכל מקום בעולם. הזהב נסחר בבורסות השונות ברחבי העולם ומחירו משתנה כל הזמן בהתאם לתנאים השונים בשוק. על מנת לייעל את תהליך המסחר מחיר פעמיים ביום נקבע מחיר יציג לזהב (AU) ופעם ביום בו נקבע מחיר יציג לסילבר היציג (AG). כדי לאפשר עוגן לסוחרים מכיוון ומחיר המתכת  משתנה יותר מהר ממה שלוקח לבנק להעביר כספים ולכם להגיד שלוש פעמים אמנון טיטינסקי. ישנם גורמים רבים המשפיעים על מחירו של הזהב, היצע וביקוש, תנודות בכלכלות השונות בעולם, שינויים גיאופוליטיים ועוד. מחיר אונקיית זהב במשקל של 31.105 גרם, נכון לכתיבת מאמר זה, שווה 1951 דולר אמריקאי. חשוב לציין, תכשיטים אינם מיוצרים מזהב טהור, (24 קראט) כיוון והוא רך, ויקר מאוד. תמיד נעשה שימוש בתרכובות בעלות יחס משתנה של זהב, בהתאם לתכונות של המתכות הנוספות ובהתאם למידת 14 או 14 קראט K היוקרה שרוצים בתכשיט. מכאן מגיע אלינו סולם הקרטורה שאתם מכירים כ הקרטורה הנפוצה ביותר בישראל ובעולם כולו. הקראט מייצג את אחוז הזהב שנמצאת בתרכובת המתכות.

  • תכשיטי זהב 14 קרט יסומנו במספר 585 המעיד על כך שבתכשיט 58.5% של זהב טהור.
  • תכשיטי זהב 18 קרט יסומנו במספר 750 המעיד על כך שבתכשיט 75% של זהב טהור

מה כל זה אומר ואיך תוכלו להעריך לבד את שווי הזהב שברשותכם?
הנוסחה לחישוב שווי זהב בתכשיט הפריט ל14K : שווי הזהב = (מחיר הזהב לגרם) * (כמות הזהב * משקל הפריט).
1. משקל הפריט – לצורך ההדגמה נניח והוא שוקל 10 גרם.
2. כמות הזהב – זוכרים שבתכשיט 14 קרט יש 58.5% , לכן נכפיל את כמות הגרמים ב 0.585 על מנת לדעת כמה זהב טהור נמצא בפנים. לצורך הדוגמא שלנו – 5.85 גרם זהב.
**במסחר של זהב ישן מתייחסים לתכשיט בין 580-583 מכיוון ויש פחת בתהליך הזיקוק ועלויות נוספות כדי להשיב את הזהב.
3. מחיר הזהב – נכון לכתיבת המאמר הזה 235 ש"ח לגרם.

לסיכום אז איפה כדאי למכור זהב?

תלוי מה המטרה שלכם! יש חנויות ומעצבים שיציעו לכם זיכוי גבוה תמורת הזהב במידה ותרכשו תכשיטים מהחנות שלהם. יש אספנים שאולי יהיו מוכנים לשלם פרמיה גבוה אם הפריט שברשותכם בעל ערך מוסף או סיפור ששווה לספר. במידה ואתם מעוניינים בהמרה למזומן פשוט תבדקו מי מציע את המחיר הגבוה ביותר באותו זמן. היתרון במכירת זהב לבית זיקוק היא שאתם מקבלים את מחיר הזהב הגבוה ביותר כי אתם חוסכים את עלויות התיווך ואם אתם עוקבים אחרינו כבר הבנתם שלכולם נכון לשמור זהב טהור ליום שחור.

מאמרים נוספים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן