חמש המתכות היקרות החשובות ביותר שנמצאות במכשירים אלקטרוניים

חמש המתכות היקרות החשובות ביותר שנמצאות במכשירים אלקטרוניים

ככל שהעולם שלנו הופך ליותר ויותר דיגיטלי, מכשירים אלקטרוניים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. מסמארטפונים ועד מחשבים, שעונים חכמים ואפילו מכשירי חשמל ביתיים, הגאדג'טים האלה מכילים לרוב כמות לא מבוטלת של מתכות יקרות. מעבר לערך הכספי שלהן, מתכות אלו ממלאות תפקידים מכריעים בפונקציונליות של מכשירים. למי שסקרן לגבי מכרה הזהב בכיסים או על השולחנות שלנו, הנה צלילה לחמש המתכות היקרות החשובות ביותר שנמצאות במכשירים אלקטרוניים:
Ligatures for cans and wires

זהב (Au)

תפקיד: זהב אינו רק מעטר תכשיטים או מאוחסן בכספות; הוא ממלא תפקיד חיוני במכשירים אלקטרוניים בגלל המוליכות המעולה שלו ועמידות בפני הכתמה. מאפיינים אלה הופכים אותו לאידיאלי ליצירת מחברים וחוטים אמינים ועמידים לאורך זמן.

מיקום: נמצא בחיווט המורכב של שבבים, או במחברים המשמשים לכרטיסי זיכרון וממשק.

כסף (Ag)
תפקיד: לצד זהב, כסף מוליך חשמל בצורה הטובה ביותר ונעשה בו שימוש נרחב בגלל המוליכות המעולה הזו. הוא גם שופע יותר ופחות יקר מזהב.

מיקום: נמצא בחומרי הלחמה, מסלולי מעגלים מודפסים, ואפילו בחלק מהסוללות.

פלטינה (Pt)

תפקיד: לפלטינה יש עמידות גבוהה בפני שחיקה והכתמה, מה שהופך אותה למבוקשת בתעשיית הטכנולוגיה. הוא מנוצל בכונן דיסק קשיח בשל התכונות המגנטיות שלו וגם בכמה מחברים באיכות גבוהה.

מיקום: משמש לעתים קרובות בציפויים של פלטות דיסק קשיח ובקצוות של כמה תקעים מתקדמים.

פלדיום (Pd)

תפקיד: מתכת זו הולכת וצוברת פופולריות בתעשיית האלקטרוניקה בשל היכולת המצוינת שלה להוליך חשמל והמאפיינים היציבים שלה. היא משמשת בעיקר בקבלים וגם בחלק מהמחברים.

מיקום: נפוץ בקבלים קרמיים הנמצאים בשימוש נרחב במכשירים אלקטרוניים.

רודיום (Rh)

תפקיד: למרות שפחות נפוצה מהמתכות האחרות שדיברנו עליהן, רודיום מבוקש במגזר האלקטרוניקה בשל נקודת ההיתוך הגבוהה שלו ועמידות בפני שחיקה.

מיקום: לעתים קרובות סגסוגת עם מתכות יקרות אחרות לייצור רכיבים עמידים לטמפרטורות גבוהות, ומדי פעם נעשה בו שימוש במגעים חשמליים.

התמונה הגדולה

מתכות יקרות אלו, אף שחשובות לפונקציונליות של מכשירים אלקטרוניים, הן גם משאבים סופיים. כשהמכשירים מתיישנים או נשברים, הם לרוב מגיעים למזבלות עם מתכות יקרות ערך אלה שאבדו לנצח. מיחזור אלקטרוניקה מבטיח שניתן להחזיר מתכות אלו ולעשות בהן שימוש חוזר, להפחית את טביעת הרגל הסביבתית של הכרייה ולשמור על משאבים יקרים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן