תהליך זיקוק מתכות יקרות - fintech-ltd

תהליך זיקוק מתכות יקרות

מיחזור וזיקוק מתכות יקרות, כמו זהב (AU) וסילבר (AG) הוא תהליך מורכב.  זיקוק הזהב או הסילבר יכול ואמור לחסוך כסף רב למי שעובד עם אותן מתכות יקרות. מתכות יקרות הן חלק מהותי בתעשיות השונות כבר אלפי שנים. בעידן הטכנולוגי משתמשים בהן צורפים, רופאי שיניים, יצרני אלקטרוניקה ואפילו אוניברסיטאות ואפילו בתעופה וחלל.  מיחזור וזיקוק מתכות יקרות מתאים לכל יצרן בין אם מדובר בצורף בודד או במפעל ייצור של מאות עובדים. התוצאות – מתכת טהורה מוכנה לשימוש תוך זמן קצר, הרבה פחות נזק לסביבה מאשר כריית המתכת באדמה והכי חשוב תהליך הזיקוק ממן את עצמו מתוך המתכת הממוחזרת וזה משתלם!!! אנחנו יודעים למחזר ולזקק פסולות יבשות, רטובות, מסוכנות. רוצים להכיר את התהליך שעובר הזהב שלכם מהרגע שהוא הופך לפחת של תהליך הייצור ועד שאתם מקבלים אותו חזרה בצורתו הטהורה?
melted metal

 

חמשת המתכות הנפוצות ביותר, שנמצאות בשימוש תעשייתי ואותן ניתן ורצוי למחזר הן כסף, פלדיום, פלטינה, נחושת ואיך לא – זהב. אנחנו מתמחים במתכות כמו זהב (AU) ובסילבר (AG) ויודעים לטפל או להפנות למקצוענים המתמחים במתכות אחרות. להפתעתנו נוכחנו לגלות שיש הרבה יצרנים גדולים כקטנים שעדיין לא מודעים ליתרונות במיחזור וזיקוק זהב, כסף או מתכות אחרות הבאות לשימוש כמו בתעשיות אלקטרוניקה, שם הפחת בזהב מתהליך הייצור, נמצא בריכוז גבוה ומי שלא יודע איך ומאיפה ניתן להשיב את הזהב עלול לגרום לנזק כלכלי מיותר ולפעמים די גדול. כחלק מסל השירותים שלנו בפיינטק אנחנו מגיעים לבית העסק וביחד עם מנהלי הייצור מאתרים את הנקודות בהן מצטבר הזהב שניתן למחזר. הייעוץ כולל את כל הדרכים בהן ניתן להגדיל את כמות הפסולת לזיקוק כסף או זהב וכיצד ניתן לייעל את יכולות איסוף הפסולת. פעולות אלו מסייעות להגדיל את החיסכון הכספי ולייעל את עבודת הייצור.

 

השלב הראשון במיחזור מתכות יקרות – שריפת אורגנים, חלק זה בתהליך הוא הפרדת כל הפסולת המתכתית מהחומרים האורגנים ע"י שריפה בתנור ייעודי גדול עד להפיכת הפסולת לאפר. אחרי השריפה אנו מוציאים את הברזל ע"י שימוש במגנט. לגבי הרעלים שיוצאים בעשן אין לכם מה לדאוג בתנורים שלנו יש את אפקט האפטר ברנר ושימוש במסנני על בגובה של 5 קומות.

בשלב השני- אפר או יציקה. בשלב זה אנחנו מנתבים את הפסולת או לזיקוק של אפר, טחינת הפסולת לאבקה שיטה שיש רק לנו בישראל, או ליציקה בתנור בהתאם לבחירת הלקוח (המלצה שלנו תבחרו באפר הוא ממצה את המתכת טוב יותר). בתנור המתכות הופכות לנוזל הומוגני אותה יוצקים לתבנית לעיני הלקוח.

שלב שלישי – מדגם הומוגני. זה השלב האחרון בנוכחות הלקוח, מוציאים מדגם הומוגני ע"י קידוח גוש או מדגם של 50 גר' מהאפר הטחון. את המדגם מכניסים לבדיקה כימית במעבדה לזיהוי של האחוז המדויק של הזהב או הסילבר. בכדי לקבל אומדן מיידי ניתן לבצע אצלנו בפיינטק גם סריקות באמצעות מכשיר XRF מתקדם שמציג את האחוז המשוער של המתכת היקרה במטיל. חשוב לציין לא ניתן ולא מקצועי להתבסס אך ורק על בדיקת XRF בדיקה זו מהווה אינדיקטור ראשוני בלבד.

 

שלב אחרון- זיקוק. את המתכון הסודי שלנו לזיקוק לא נוכל לשתף אתכם אבל על קצה המזלג, המטיל או האפר עוברים לזיקוק, שם אנו מפרידים את סגסוגת המתכת ומפרידים את הזהב והסילבר לחוד לתצורה של גרגירים.

זיקוק זהב

את הזהב והסילבר הסופי ניתן לקחת חזרה לשימוש חוזר, או למכור לנו באין צורך לשימוש חוזר. פיינטק מספקת שירותי מיחזור לחברות מובילות עם תהליך פשוט ומותאם לנוחיות הלקוחות, שלא דורש כמעט שום מאמץ מצידכם, תהליך המיחזור של פיינטק הופך לנוח, יעיל ומהיר, ומבטיח ללקוחותינו מיצוי מרבי של המתכות היקרות שלהם וכמובן, חיסכון כספי שמביא לייעול משמעותי בתהליך הייצור ובעלויותיו.

אז כמעט לכל מי שמתעסק במתכות יקרות קיימת פסולת אותה ניתן למחזר. תדירות המיחזור משתנה, אך בסופו של יום, מיחזור זהב וכסף הוא חלק בלתי נפרד מתהליך הייצור שמשדרג ומייעל את הניהול ותפעול הייצור

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן