זיקוק זהב, למי זה טוב? - fintech-ltd

זיקוק זהב, למי זה טוב?

זיקוק זהב הוא תהליך שתחילתו במה שנקרא בתעשיית מיחזור המתכות – "פסולת". אותן שאריות מגיעות ממגוון רחב של בעלי מקצוע, עסקים ואף אנשים פרטיים. מה שעבורנו נחשב פסולת, עבורכם שווה כסף רב. התהליך המהיר והיעיל שבנינו בפיינטק נועד לתת לכם את הערך הגבוה ביותר עבור הזהב שלכם, בין אם ערך כספי או זהב טהור ואיכותי. אז למי כדאי למחזר ולזקק זהב?
lumps

בעלי מקצוע רבים עושים שימוש תדיר בזהב שלו מעלות רבות. הזהב לא נוטה להקשר כימית ליסודות אחרים ולכן ניתן למצוא אותו בטבע בצורתו הטהורה. בזכות המוליכות החשמלית הגבוהה שלו והעמידות שלו בפני קורוזיה, הפך הזהב לפופולרי גם בקרב תעשיות טכנולוגיות. זיקוק זהב מאפשר לבעלי עסקים העושים שימוש ביסוד למכור שאריות ייצור שלא ניתן לעשות בהן שימוש נוסף, לזקק אותן, לטהר אותן ולקבל את המוצר הגולמי והטהור שאיתו הם יכולים לשוב לעבוד וליצור והכי חשוב – לחסוך.

זיקוק זהב טבעות
ניתן למחזר ולזקק כל פיסת זהב.

צורפות ועיצוב תכשיטים

מי שעושה שימוש עיקרי בזהב הוא כמובן קהל הצורפים ומעצבי התכשיטים, שכחלק משגרת עבודתם מייצרים פסולת רבה בעת ייצור התכשיטים. שאריות של חומרי גלם, סוגרים, חומרי עזר, אביזרים חצי מוגמרים ואף תכשיטים לשיבוץ שאין בהם שימוש יכולים לעבור תהליך זיקוק זהב, בו ניתן לעשות שימוש חוזר לעיצוב תכשיטים נוספים.

זיקוק זהב רופא שינייים
גם אם לא רואים, יש לנו המון זהב למיחזור בשיניים.

רפואת שיניים

גם אצל רופאי השיניים נעשה שימוש במתכות אציליות. כתרים רבים בהם נעשה שימוש נרחב בארץ מכילים מעבר לפלדיום, גם זהב באחוזים שונים, חלקם בעלי אחוז גבוה יותר וחלקם נמוך. הכתר בעל האחוזים הגבוהים ביותר של זהב הוא כתר חרסינה עם מתכת אצילה שבה אחוז המתכת יכול להאמיר גם ל90%. כיפת מתכת שנעשית בשיטת קפטק או גלוונו מכילה גם היא אחוז גבוה של זהב ומתאימה לזיקוק. זיקוק הזהב מהכתרים ושימוש חוזר בתעשיות אחרות תורמות לאיכות הסביבה ושומרות על הטבע.

זיקוק זהב אלקטרוניקה
מוליך מעולה ואינו רגיש לקורוזיה.

יצרני אלקטרוניקה

החל מטלפונים ניידים, מחשבים או כבלים – בכולם נעשה שימוש בזהב. רבים ממוצרי האלקטרוניקה שאנו מכירים מכילים זהב, בין היתר ניתן למצוא את היסוד גם ברכיבים אלקטרונים, מגעים חשמליים ואף במחברי אודיו מצופים זהב, שמשמר את טיב ההולכה ואת איכות הצליל. לפי ההערכות, בארה"ב בלבד, מושלכים לפח זהב וכסף בשווי של כ-60 מיליון דולרים רק בתוך טלפונים ניידים. יצרנים עושים שימוש תדיר בזהב במגוון רכיבים אלקטרונים, שמשתלבים כמעט בכל מוצרי החשמל והאלקטרוניקה שנמצאים מסביבנו. הליך מחזור מתכות של שאריות הייצור או של מוצרים פגומים המכילים זהב יכולים לשמש שנית את התעשייה ולחסוך ליצרנים בעלויות קניית הזהב.

 

כל עסק או בעל מקצוע שעושה שימוש באחת או יותר מהמתכות האציליות יכול למחזר את הפסולת שנצברת. תהליך המיחזור אינו מורכב ומאפשר לבעלי העסקים להנות מחיסכון משמעותי ברכישת חומרי גלם נוספים שבא לידי ביטוי כמובן, גם בעלויות ייצור נמוכות יותר.

אנו בפיינטק מאמינים כי כל בעל מקצוע או עסק העושה שימוש בזהב או במתכות אציליות אחרות צריך למחזר את שאריות החומרים בהם הוא משתמש. לכן יצרנו תהליך מהיר, בטוח ונוח, במיוחד בשבילכם, כדי להפיק את מרב הערך הכספי משאריות הייצור שלכם ביעילות ובשקיפות. מעבר ליתרון הכספי הניכר, מיחזור מתכות יקרות וזהב בראשן תורם לשמירה על איכות הסביבה בדגש על שימור הטבע והחי באזורי כרייה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן