איסוף פסולת ייצור לזיקוק מתכות יקרות - fintech-ltd

איסוף פסולת ייצור לזיקוק מתכות יקרות

כל יצרן שבודק איך ניתן לחסוך בהוצאות ואיך להגביר את יעילות הייצור מבצע בקרה מתמדת אחר עלויות הייצור והתפעול. מיחזור מאפשר להשתמש שוב בפחת שנוצר בתהליך הייצור וזיקוק חומרי הגלם, לטובת שימוש חוזר ומיצוי מרבי שמביא לחיסכון בהוצאות. מיחזור מתכות יקרות שווה כסף והרבה, ולכן כל גרם פוטנציאלי של רווח הוא חשוב. חשיבה מראש על תהליך המיחזור בייצור תביא למיצוי טוב יותר של החומר.
Fitsch and engraving chips

 

איזה פסולות ניתן למחזר ולזקק? רק תבחרו – חלקי מתכת, אבקות, ניירות לטש וכלי ליטוש מתכלים אחרים, פסולת שנאספה מרצפת חדר הייצור, אבק שמצטבר בפילטרים של המזגן, נוזלים מתהליכים שונים בייצור (נוזלים אן-אורגנים) נוזלים אורגנים (מי כיורים ואפילו ביבים).

אחרי האיסוף, מתבצע תהליך היציקה: התכה מהירה בתנורי אינדוקציה בתוספת כימיקלים שונים שמביאים למיצוי מקסימלי של הזהב בתהליך המיחזור. לאחר ערבוב המתכת הנוזלית והבאתה למצב הומוגני, אנחנו יוצקים את המתכת לעיני הלקוח, שרואה גם את הוצאת המדגם לבדיקת מעבדה. לשם דיוק מרבי הלקוח בודק את המטיל פעם אחת ואילו אנחנו מבצעים בדיקה כפולה. שעות לאחר מכן אנחנו מבצעים בדיקת מעבדה. כדי לקבל אומדן ניתן לבצע אצלנו גם סריקות באמצעות מכשיר XRF.

הזיקוק, שכולל את הפרדת המתכת הטהורה מסגסוגת המתכות האחרות והתוצר הוא זהב ו/או כסף טהורים. את התהליך אנחנו מייעלים באמצעות יציקה הומוגנית של החומר ובדיקה איכותית ומדויקת של אחוז החומר המבוקש בסגסוגת. כשמתקבלת פסולת אורגנית, אנחנו שורפים את המוצקים, מנפים אותם ומוציאים ברזלים בעזרת מגנט. לאחר מכם מתקבלת פסולת שאנחנו טוחנים כדי להגיע לתערובת ההומוגנית הרצויה.

ארבע המתכות היקרות הנפוצות בשימוש תעשייתי שאנחנו מזקקים הן כסף, פלדיום, פלטינה וכמובן זהב: עיקר מיחזור הזהב מגיע מהתכת תכשיטים ישנים ותכשיטים עתיקים, מתעשייה וממיחזור של פסולת שמגיעה מבתי יצירה של תכשיטנים. הזהב יותר אציל מפלטינה, והפרדה של מתכות יקרות אלו מתבצעת על ידי ההבדלים במידת 'אצילותם'.

איפה אפשר למצוא פוטנציאל למיחזור מתכות יקרות? תעשייה ומלאכה, מפעלים שהופכים חומרים או רכיבים למוצרים חדשים ומפעלים שעוסקים בייצור, הרכבה, אריזה ואחזקה, שבכללן נכנסות תעשיות רבות:
תעשיית הטכנולוגיה העילית – תרופות, מחשבים, רכיבים אלקטרונים, ציוד תקשורת, ציוד לבקרה ופיקוח, ציוד רפואי ומדעי, כלי טיס ועוד ועוד.
תעשיית טכנולוגיה מעורבת-עילית – כימיקלים ומוצרים כימיים (ללא תרופות), מכונות וציוד ומנועים חשמליים ואביזרים לחלוקת חשמל.
תעשיות טכנולוגיה מעורבת-מסורתית – כרייה לענפיה, מתכות אל-ברזליות, בתי יציקה, צינורות, מוצרי מתכת, תכשיטים וצורפות.

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן